News

Termin minął, obowiązek pozostał
12.07.2022
30 czerwca br. minął ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych mieli złożyć deklaracje do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Ponieważ jest to obowiązek ustawowy i bynajmniej nie jednorazowy, w dalszym ciągu istnieje konieczność zgłaszania do Urzędu Gminy, jakim źródłem ciepła ogrzewamy swoje domy. Deklaracje składamy zatem zawsze, gdy:
- uruchamiamy nowe źródło ciepła – w ciągu 14 dni od uruchomienia
- wymieniamy źródło ciepła na nowe – w ciągu 14 dni od uruchomienia.
Wszystkim, którzy zapomnieli o złożeniu deklaracji, przypominamy, by uczynili to niezwłocznie.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza, walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów".